Маршрути от къща за гости “Райлово”

Къща за гости „Райлово”– връх „Райлово градище”- хижа „Люлин”- връх „Криви Камък”- Къща „Райлово” За  маршрутa може да бъде осигурен водач или туристически GPS приемник със заложен трак.

Маршрутът тръгва от къща за гости „Райлово”  по асфалтовия път в посока  Голямо Бучино, след което се отклонява вляво по земен път,изкачващ се по склона на планината. Малко след това отдясно се вижда манастирчето”Свети Николай”.

Продължава плавно нагоре до разклон, на който трябва да се тръгне направо (пътя вдясно води към ловната хижа, а този в ляво към вилната зона на с. Люлин) към подножието на връх Райлово градище. След стръмно (за радост кратко) изкачване се достига до върха.

От там има панорамна гледка на изток към Витоша, на север към Софийското поле, на запад – към другия местен първенец – Криви камък и на юг към Перник и Рила.

Следва спускане към изоставената хижа Люлин. Оттам по-асфалтовият път към село Люлин на един ляв завой е отклонението към Дивотинския манастир, а на следващия 180 градусов завой се продължава направо в посока връх Криви камък. Земният път върви по билото и общо взето плавно достига до върха „Криви камък”. Наречен е така заради скалата с особена форма.

Тук панорамата е още по-красива. На запад се вижда язовир Мещица и редица възвишения чак до сръбската граница, на юг в подножието на планината е с. Дивотино, на изток – село Люлин и Витоша и в далечината – Рила.

Накрая е може би най-приятната и живописна част от маршрута – спускането на югоизток към село Люлин.

Вечерта започва на сладки приказки около камината в къща за гости „Райлово” и обикновено продължава до сутринта.

Добре дошли в къща за гости Райлово